Terug

Door de coronacrisis werd en wordt er massaal online besteld. Niet alleen het aantal bestellingen ging de hoogte in, het aantal klachten helaas ook. Stefaan Voet is voorzitter van het Toezichtscomité van de Ombudsman voor de handel, dat in 2020 een stijging van het aantal klachten vaststelde met 78 %.

Wij vroegen aan Stefaan enkele tips om problemen bij online bestellingen te vermijden:

  • Bij online aankopen is het herroepingsrecht (behoudens enkele uitzonderingen) van toepassing: als consument heb je steeds 14 dagen de tijd om aankopen waarover je niet tevreden bent, terug te sturen.
  • In geval een product defect is binnen de garantietermijn, dient de verkoper aangesproken te worden. De verkoper kan niet zomaar zijn verantwoordelijkheid doorschuiven naar de fabrikant.

Ondervind je toch problemen, dan kan je dit altijd aanmelden op de website van de Ombudsman voor de Handel: https://www.ombudsmanvoordehandel.be/nl.

DELEN:

Recent nieuws

Aansprakelijkheid onderaannemer illegale tewerkstelling hr advocaat kortrijk website

Verhoogde zorgvuldigheidsplicht inzake de ketenaansprakelijkheid

04/12/2023 - Reeds in april 2023 stelde de Vlaams Minister van Werk een nieuw decreet voor dat een einde moet maken aan illegale tewerkstelling bij buitenlandse on...

Lees meer
Flitscontroles december vleessector sociale inspectie HR advocaat kortrijk website

Flitscontroles sociale inspectiediensten: vleessector

30/11/2023 - Bent u als ondernemer actief in de vleessector? Een gewaarschuwd ondernemer is er 2 waard want in de maand december ligt de focus van de sociale inspe...

Lees meer