Terug

Door de coronacrisis werd en wordt er massaal online besteld. Niet alleen het aantal bestellingen ging de hoogte in, het aantal klachten helaas ook. Stefaan Voet is voorzitter van het Toezichtscomité van de Ombudsman voor de handel, dat in 2020 een stijging van het aantal klachten vaststelde met 78 %.

Wij vroegen aan Stefaan enkele tips om problemen bij online bestellingen te vermijden:

  • Bij online aankopen is het herroepingsrecht (behoudens enkele uitzonderingen) van toepassing: als consument heb je steeds 14 dagen de tijd om aankopen waarover je niet tevreden bent, terug te sturen.
  • In geval een product defect is binnen de garantietermijn, dient de verkoper aangesproken te worden. De verkoper kan niet zomaar zijn verantwoordelijkheid doorschuiven naar de fabrikant.

Ondervind je toch problemen, dan kan je dit altijd aanmelden op de website van de Ombudsman voor de Handel: https://www.ombudsmanvoordehandel.be/nl.

DELEN:

Recent nieuws

Opzegtermijn

Ontslagbrief zal in de toekomst één dag eerder aangetekend verstuurd moeten worden

30/08/2022 - In onze bijdrage over ‘de opzegging en verbreking van de arbeidsovereenkomst’ kon u lezen dat de opzegtermijn (gegeven door de werkgever) uitwerking h...

Lees meer
Accountant

Rechtbank weerhoudt aansprakelijkheid van de accountant wegens een kennelijk ontoereikend aanvangsvermogen

11/08/2022 - Recente rechtspraak stelt de accountant die het financieel plan opstelde mee aansprakelijk voor de onderkapitalisatie van een onderneming die failliet...

Lees meer

Deze website maakt gebruik van cookies.

Wijzig je hier je cookie voorkeur.

Privacyverklaring



Deze site maakt gebruikt van cookies zoals beschreven staat in onze privacyverklaring. Hier kan je de cookies wijzigen of alle cookies aanvaarden door op OK te klikken