Terug

Door de coronacrisis werd en wordt er massaal online besteld. Niet alleen het aantal bestellingen ging de hoogte in, het aantal klachten helaas ook. Stefaan Voet is voorzitter van het Toezichtscomité van de Ombudsman voor de handel, dat in 2020 een stijging van het aantal klachten vaststelde met 78 %.

Wij vroegen aan Stefaan enkele tips om problemen bij online bestellingen te vermijden:

  • Bij online aankopen is het herroepingsrecht (behoudens enkele uitzonderingen) van toepassing: als consument heb je steeds 14 dagen de tijd om aankopen waarover je niet tevreden bent, terug te sturen.
  • In geval een product defect is binnen de garantietermijn, dient de verkoper aangesproken te worden. De verkoper kan niet zomaar zijn verantwoordelijkheid doorschuiven naar de fabrikant.

Ondervind je toch problemen, dan kan je dit altijd aanmelden op de website van de Ombudsman voor de Handel: https://www.ombudsmanvoordehandel.be/nl.

DELEN:

Recent nieuws

Sociaal Strafwetboek

Verhoging sanctieniveau 3 en 4 Sociaal Strafwetboek

29/03/2024 - Op 26 maart 2024 heeft de regering een wetsontwerp ingediend tot aanvulling en wijziging van het Sociaal Strafwetboek en verscheidene bepalingen van...

Lees meer
Newsflash

Interestvoet voor betalingsachterstand gestegen tot 12,5%

01/03/2024 - In het eerste semester van 2024 is de interestvoet voor betalingsachterstand gestegen tot 12,5%. Deze interestvoet geldt o.a. voor transacties tussen ...

Lees meer